fredag 28 mars 2014

Svårt...

Underlig dag.
Var på möte efter möte. Att sitta och inspektera lektioner utan att själv undervisa är något som nog kommer ta tid att lära sig. Även om det är skönt att slippa planera lektioner. Nu blir det massa protokoll istället...blev bjuden på fika. Svårt att tacka nej när det köptes inför mitt besök. Vidare till upphandlingsmöte. En i staben skulle gå i pension. Blev lyxfika, som liksom inte gick att motstå. Även om samvetet skrek i protester så är tårta från Vetekatten lite speciellt.

Hämtade barnen. Edward var trött. Ville se på tv, men Poppy drog ut honom. De lekte fint. Sen upptäckte jag att han hade klippt sig själv. Åhhhh! Hur är det möjligt? Ungen som hatar saxar? Hur? Jag fick muta och tjata. Om han fick göra chokladbollar, lovade han att han skulle gå med på att bli klippt. Vi blev blåsta. Han bakade, men sen vägrade han bli klippt.
"Om jag får klippa Pappa" sa skitungen. "Ok" sa jag, "Oh Nej!!!" Sa Ulf.
...
Sen fick Edward klippa Ulf.
Vi fick inte klippa Edward...

1 kommentar:

  1. Eddie är en opålitlig man kan jag konstatera.

    SvaraRadera