måndag 24 mars 2014

Barnvagn

Idag hade jag ett möte inplanerat i stan, och kunde ta mig hemifrån lite senare än vanligt. Det var ingen hit. Kommer man till pendelparkeringen kl 8.50 istället för 7.50 är skillnaden radikal. Kommer man tidigt finns det 100 platser att välja på, på en parkering som tar 500bilar. Kommer man vid nio får man snurra alldeles för länge, och sen parkera lite halvolagligt och hoppas på det bästa. Jag tippade att bötesrisken idag var 70%. Stod liksom utanför pinnen med pilen.
Parkerade och slängde ilskna blickar mot sjukhuset. Misstänker att hälften av bilarna, minst, inte är pendlare utan vårdpersonal av olika slag. Som har en alldeles egen betalparkering. Kommunen har lovat att de ska införa ett system med bom i framtiden så man bara kommer in till parkeringen med pendelkort. Den dagen den glädjen. Då bor vi nog inte ens kvar i Huddinge.

Jobbade. 

Ingen böter!

Hämtade barnen. Vi behövde fylla på fruktförrådet hemma så barnen och jag åkte till Coop. Som hade fått in nya barnkundvagnar. Ungarna rusade runt och var helt galna. Och jag för trött för att bråka. Men visst känns det som konceptet med barnkundvagnar liksom innebär att barn rusar med dem och kör in i köttdisken? Vi lyckades undvika tanter med rullatorer och tjuriga gubbar krockade bara en gång. Med ett annat barn som hade lika bra kontroll över barnkundvagnen som Edward hade över sin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar