onsdag 12 mars 2014

Bytesdag

Plötsligt blev det vår. Plötsligt var alla skor alldeles jättevarma. Så efter jobbet i måndags gick jag till Huddinge centrum för att leta barnskor lämpliga för tidig vår. I skoaffären Crispin kostade billigaste paret i jympaskomodell 499kr. På intersport var billigaste 379kr. På HM 179kr. Sko som sko, de kommer ändå slitas sönder och samman, tänkte jag, och köpte två par på HM. St 26. Nu har de vintetskor i 25, så en storlek större borde funka. Köpte även två par sommarskor, dinosaurier till E och glitter till P, i converse-stil och 129kr st, ok tyckte jag. Köpte också en "blixten-bildräkt" till Edward, på rea.

Hemma så älskade barnen skorna, men Edward tyckte inte alls om dräkten. Så igår lämnade jag tillbaka den. Inga problem! Pengar tillbaka!
Och så idag... Hämtade barnen på dagis. Möttes av två par dassiga skor, all glans var borta, redan slitna vid fronten. Suck!
Så efter dagis åkte barnen och jag för att reklamera skiten. Inga problem! Pengar tillbaka! Men hade nu ett kvitto med massa streck och noteringar efter två reklamationer och ett byte. Gick till intersport som hade rea som startade idag. Hittade fina pjux för 100kr paret till barnen! I fin kvalité! Men, när de mätte barnens fötter fick jag reda på att de har st 27! Så vad ska göras imorgon? Lämna tillbaka/byta storlek på de två sista varorna på kvittot. Känns lite jobbigt.

I mitt jobb så rör jag mig väldigt mycket i stan. Idag snurrade jag runt Lo-huset. Hittade en affär som sålde amerikanska matvaror. Köpte frukostflingor. Barnen lyckades dock övertala mig att de även dög som kvällsmat. Barnen slukade dem och hurrade. "Jag ska äta de här chokladregnbågarna hela tusen liv" sa Poppy. "Jag kan äta dem med köttbullar", sa Edward. Jag vågar inte komma nära dem. Flingorna bits nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar