söndag 23 mars 2014

Fredag vs söndag

Även om man jobbar på fredagen, och är ledig på söndagen, så känns den första som veckans bästa dag, och den sistnämnda som den värsta. För den ena lovar ledighet, den andra en ny jobbvecka. Men, nu är det ändå så att jag trivts med de jobb jag haft de senaste åren. Så, nu är det liksom möjligt att njuta  av söndagen helt och fullt, utan jobbångest. 


Idag kom solen och en nypa vårvärme tillbaka. Runt 10+, och inte vidare blåsigt. Just av denna anledning har vi pysslat lite ute, gjort iordning de andra två mattorna som ropades in igår, och varit på tippen och dumpade en rätt äcklig IKEA matta som jag haft i 15 år. Och den har alltid varit svår att rengöra. Äntligen farväl!


Just nu mumsar barnen på lite fika ute i "Körsbärsparken" efter intensivt klättrande och gungande. Jag solar och drömmer om hus, resor och undviker att tänka på diverse protokoll jag måste färdigställa ikväll.

1 kommentar:

  1. Njutningsfull söndag såvitt jag kan se./anonyma mormor

    SvaraRadera