lördag 15 mars 2014

En som inte fick va med...

Äntligen veckans Funkykidz! Poppy laddade redan i går kväll genom att instruera Edward och mig i olika påhittade danser. Hon sjöng "kära kära bröder" och Edward gastade "rocken roll". Dansandet var ansträngande för mig som fick skutta runt i många många stunder!
På Fubkykidz är barnen och föräldrar i olika rum. Edward satt med mig och var superledsen. Det gjorde ont i mitt i mitt hjärta, men det funkade verkligen inte att låta honom dansa. Och så kom Funkybjörnen på besök. Barnen tjöt av skratt när han kom och den stora nallen dansade fel. Edward deppade.

Lite otäck är barnens klädkod. Rosa...(Men ännu värre kommer det bli.) Poppy har tjatat om showen sen vi åkte där ifrån. Den är om en månad. Med gästartist, stort tjohej i Älvsjömässan. Och 180kr per person. Men det är inte det värsta. Det värsta är kostymen. Hon ska vara astronaut eller rymdmonster...köpte tyg på loppisen som vi åkte till efter dansen. Men sen? Hur? Antenner? Rymdhjälm? Hjälp!


På loppisen var det fullt med fina saker idag. Finloppis. Edward fick en skattkista i kompensation för utebliven dans. Bild kommer när Ulf burit in den!

1 kommentar: