onsdag 26 mars 2014

Det kom ett brev, ett riktigt brev med frimärke

Barnen har av naturliga skäl ett stort intresse för paket. Och förresten, det har väl alla? Vem tittar inte i brevlådan och hoppas på ett spännande brev. Inte räkningar, reklam, jobbrelatetad information, kallelser till sjukhuset... Nä, jag tror vi alla öppnar lådan och alltid, precis varje gång, har en vag önskan om att det ska vara en spännande överraskning i lådan. Det händer. Ibland. Oss alla, eller hur! Vi alla har någon gång fått det där oväntade som gör en alldeles lycklig. 

Idag var det barnens tur. En regnkappa till Poppy och en film till Edward. Lycka!

Personligen har jag haft en toppendag. Lyckat på jobbet, god utelunch, god morgonkaffe, bra overall till nästa säsong till Poppy till 80% rea och nya frukostflingor som Gud glömt. Varför jag köper sån skit? För att jag kan. Och tanten i affären lovade att se över möjligheterna att beställa en viss sorts te till syrran o mig!

2 kommentarer: