onsdag 5 mars 2014

Sortera tvätt

Idag var ingen toppendag för mig på jobbet. Jag skickade mail med fel information tre! gånget, frös och var inte helt kry. Men, inte riktigt tillräckligt sjuk för att vara hemma. Så, det blev en såndär halvdan dag. Hemma fortsatte kvällen med två jättepigga barn. Ulf lagade mat åt trötta mig, och åkte sedan för att fylla på mjölklagret. Jag passade på att hjälpa till lite grann, och sorterade tvätt.

Detta pågick när jag kom upp från trappan. "För isbjörnen hade luddhår i ögonen och det kliade och han kunde inte se något alls", var Poppys förklaring. Och jag minns, att jag själv klippte pälsen runt ögonen på min teddybjörn som jag fått av mormor, av samma anledning. Resultatet blev precis lika bra för mor och dotter. Edward sa "jag måste laga den så pappret inte kommer till rymden", när jag frågade varför han öppnat dammsugaren, tagit ut påsen, och lirkade upp innehållet. Betydligt mer obegripligt för mig. Och äckligare.

2 kommentarer:

  1. Hahaha vilken tur du har, som har så hjälpsamma barn! Och du, alla skickar tre konstiga mail ibland :)

    SvaraRadera
  2. Cowboy med haklapp och nallefrisören Poppy. Så mysiga dom är!

    SvaraRadera