fredag 17 september 2010

Skaka poncho med minister

-Att vara kändis är inte lätt, säger Poppy.


Och jag kan inte annat än att ha full förståelse för henne. Hon har 11 trogna följare på Bloggen, och det kräver ju att man håller stilen var man än är och gör. Idag när hon var i Huddinge C exempelvis, kom självaste jämställdhetsministern Nyamko Sabuni och ville bli fotograferad med Poppy. Hon berömde Poppys poncho, som tjänstgjorde som filt, bjöd mig på en karamell och jag berömde i min tur hennes politik angående svenskundervisningen för invandrare.


Vidare var på på Café Lyran igen för att fika med Alva och Alvas mamma. Men båda Poppy och Alva tyckte det var sådär kul, och gästerna i rummet bredvid stängde dörren mellan oss för att slippa lyssna på den tvåstämmiga gnällkonserten.



Men sen undrar ni alla, var det så illa att Alva blev såhär ledsen!? Nej inte riktigt. Dessa stora tårar kom efter ett besök på den inte så barnvänliga barnaffären "Gröna villan"


Skylten utanför såg inbjudande ut men...


Så fort man tagit sig ner fem trappsteg utan ramp med vagnarna, möttes man av den här rosa skylten.


Inne i butiken, som alltså var barnvagnsfri, fick man en rejäl varning vad som händer om man snattar, och vi undrar om de även ringer polisen om man käkar godis?
Reglerna för inlämning var många och strikta.
Och för att verkligen varna, så hade de en utförlig lapp om vad som händer snattare.
Även utanför butiken fanns det plats för en lapp, så då satte de dit en.
Detta var bara en bråkdel av alla lappar och varningar inne i affären, men det var lite pinsamt att ta för många kort, eller rota fram den riktiga kameran, så det får bli suddiga mobilbilder, men de flesta är nog hyfsat lösbara. Att fota med mobilen,det fick man kanske inte, men hittade ingen lapp om det så vi chansade. Arga varningar som "detta är ingen öppen förskola" satt lite över allt. Detta var i särklass den minst barnvänliga affär jag varit inne i, och då jämför jag med finbutikerna inne i Stockholm.

För att muntra upp bloggen så avslutar jag med en bild från framsidan av huset, höstens sista rosknoppar!

2 kommentarer:

  1. Icke att förglömma är lappen som hängde på dörren till barnbutikens toalettdörr: "Stäng dörren när du är på toaletten, vi vill inte ha kiss- och bajslukt inne i butiken."

    SvaraRadera
  2. Men milde tid, det är helt underbart! Denna absurditetens pärla borde det slås på trummor för, så att hela stans barnvagnsmaffia söker sej dit och lämnar in ett plagg och drar snarast möjligt, dock förts gå och kissa utan att stänga dörren! Hur var människan/människorna som jobbade där? Var det stackars oskyldiga lönebidragstagare eller var det lappuppsättarna själva? Hur ser en sån ut???

    Men för att återgå till början, klart alla vill bli sedda med våran Poppy! Himla bra bild, hade jag varit kontant med söte bror hade jag visat den för honom. Han hade nog blivit mäkta impad!

    Kram!

    SvaraRadera