lördag 25 september 2010

Sänggångare

Poppy vill inte gå med gåvagn. Hon håller i den, drar den fram och tillbaka, och den är kul att lägga saker på. Men gå med, nixpix. Vi har även provat andra hjulförsedda bilar i lagom storlek, men vår Poppy vill inte alls. Tills idag!

Min farfar byggde en dockhimmelsäng till mig när jag var fem år. Himmeldelen är i himmelen, men sängen är kvar, och till vår förvåning valde Poppy att gåträna med denna, på knepigaste möjliga sätt, puttande sidledes, mothjuls. I klippet går hon bara några steg, i verkligheten knallade hon på i en halvtimme. Problemet är att en iphone ligger högst upp på Poppys önskelista i ettårsdagspresent, och så fort jag petade upp min för att filma, verkade hennes sjätte sinne märka detta, och hon gav upp promenaden och ville istället suga på telefonen.


Och vad vore en lördag utan shopping?
Så även idag hann vi med en tur till stan. Poppy trivs, så länge det finns underhållning i form av andra barn, trevlig personal och ett bord i lagom höjd fyllt med leksaker!


1 kommentar:

  1. Åh, våran Poppy, så redig du är! Är man bara tio månader så är det helt fantastiskt att klara av en docksäng sidledes och knalla på som du gör! Våran favorittjej, du är bäst!!!

    Kram!

    SvaraRadera