torsdag 5 augusti 2010

Promenix

I helgen ska Ulf och jag på två festivaler. Den första, på fredag, är tillägnad mig, Alphaville och en hel bunt andra synthpop-band ska spela. På lördag är det Ulfs tur, hårdrock för hela slanten med bland annat Iron Maiden.

Dessa två tillställningar passar inte en baby. Så först övervägde vi att lämna Poppy ensam hemma. Men efter att studerat henne när hon hjälpte till när jag diskade förstod vi att hon kanske inte alltid ser till sitt eget bästa.
Så Poppy ska för första gången i sitt liv ha barnvakt över kvällen, inte natten, för vi kommer hem och mellanlandar mellan festivalerna. Hur skaffar man då barnvakt på bästa möjliga sätt? Man kallar in farmor och farfar såklart! Och inte nog med att man får barnvakt, det kommer även med en massa leksaker och underbara klänningar!


Och mycket bus blev det med allt det nya spännande, så Poppy tog sig en liten tupplur (och kanske farmor med?).


För att Poppy skulle få prova på att vara ensam med barnvakterna tog jag en promenad. Och jag hittad en undanslängd skylt. Men den var inget vi vill ha på vår gata i alla fall, Poppy är ju världens smartaste! Fast hon kryper o andra sidan inget vidare fort, så vi kanske ändå får överväga om hittegodset är värt att släpa hem.

I grannens trädgård fångade jag en bambi med mobilkameran. Den såg ut att äta rejält så med lite tur behöver den inte äta efterrätt hos oss.

Nu sover Poppy och vi andra laddar för helgen. Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar