måndag 16 augusti 2010

Long time no see

Ett veckoslut fyllt av händelser gör att det inte finns tid över för bloggande. Så här kommer en kort sammanfattning över Poppys och min helg!

I torsdags gjorde vi inte vidare mycket. Skulle träffat en tjej som jag är kontaktperson åt, men hon avbokade, så istället passade Poppy och jag på att frossa i sushi. Sushi är världens bästa plockmat för småbarn, kletigt, nyttigt och lätt att hålla i. Dock fick hon bara prova avokado och tufu. Poppy använder sig av gåstolen och dess praktiska bricka som matbord.

På fredagen kom min gamla vän Kicki på besök från Göteborg. Hon hade med sig massvis med presenter, och Poppy verkligen älskade omslagspappret och banden. Jag tyckte att kläderna från Kickis mamma Vesna var underbara och boken hon fick av Kicki riktigt spännande.
På lördagen bjöd Kicki mig på masssage inne i stan, GÖTT! Hon lurade mig och sa att vi skulle till Folkoperan, men istället var det spa och lyx som gällde. Wow! Sen lekte vi i trädgården och solen var framme mest hela tiden.


Söndag?

I dag måndag, är det min sista dag av mammaledigheten. Ångest ångest, ångest! Eller av att vara helt mammaledig, Ulf och jag ska dela på ledigheten, så vi jobbar halvtid och passar Poppan halvtid. Så jag börjar jobba imorgon! Dagen till ära åkte vi på höstterminsinvigningen på Öppnis. Även Alva var där!

Poppy och jag blev kära i en gåvagn, så nästa tur till lämplig babyaffär kommer ha ett tydligt mål. Poppy älskade att stå upp själv, och peta på dockan som låg i vagnen.


Alva ville inte vara lika tjejig, de svarta byxorna till ära, och satte sig i bilhörnan bland killarna.
Poppy blev inspirerad så hon övergav dockan och hjälpte Alva med att meckade med bilarna ett slag innan sångstunden.

1 kommentar:

  1. Jo jag vill mena att det varit fullt upp! Låter änna läckert med spa't, lite lyx ibland sitter inte fel.

    Våran marsipanros, hon verkar ha blivit väldigt mycket säkrare och stadigare på benen bara den här veckan sen vi sågs. Det står nog inte på länge innan hon går, vår lilla docka. Sen blir det slut på friden ...

    Kram!!!

    SvaraRadera