tisdag 3 augusti 2010

Jag är väldigt trött på att ta halvkassa bilder med min iphone. Visst blir bilderna ok, om man är utomhus i fint väder. Men annars, tja, ni som följer bloggen vet vad jag menar.

Även om vi har en uppsjö av stora fina kameror hemma, så är de stora, alldeles för stora för att släpa med i skötväskan i ur och skur. Så jag bestämde mig för att köpa en liten smidig sak.Jag började i lördags, köpte en Casio ex-h15 på netonnet, rea 2100kr. Skulle ha superlång batteritid och bra zoom. Men den var kass. Utomhus i skugga blev de suddiga, inomhus, röda ögon hur man än gjorde. Och det fanns ingen skärpa alls att tala om. Så illa att inget kort alls blev sparat under en hel dags fotande inne i City. Detta kortet var det absolut bästa efter mänger av försök och blixtinställningar. Lämnade tillbaka den under söndagen.





Samma dag åkte jag till expert i Kungens kurva och inhandlade en olympus tough 3000. 1999kr. Skulle vara vatten-, stöt- och snösäker. Det kanske den var, men blixten var så stark och underlig att samtliga i testpanelen fick svarta prickar i synfältet långt efter att koret var taget, och den främre personen på bilden blev blondinbella, den bakre åt Dr Albanhållet. Inget jag ville ha. Kortet nedan är det i särklass bästa av massor med försök. Dag, bra ljus, inomhus.







Sen blev det sura miner, för expert i Huddinge centrum, ville inte byta, de är tydligen en franchisekedja, något jag inte visste, och inte kvittot berättar. Så jag får ta mig bort till Kungens kurva igen. SUCK! Men där träffade jag äntligen en bra och kunnig försäljare, och jag köpte mig en panasonic fs 30. 2100kr. Och wow! Riktigt bra bilder. Även inomhus på kvällen!









Dubbelklicka på kortet och förstora det. Jämför sedan de fina färgerna som detta kortet har med motsvarande kort tagit med Olympuskameran som finns två kort upp i bloggen. Poppy med Johan i köket.


Vårt fina besök, Johan, fick även han hänga med på kameraturneringen. Men han verkade vara glad ändå. Han och Poppy blev bästisar, så nu måste vi verkligen ta oss till New-York och besöka honom i höst.Dessutom fick jag en helt underbar brosch från Coach av honom! Spana ineras fantastiska Poppykollektion!!!! http://www.coach.com/poppy-us/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar