söndag 1 augusti 2021

Sommar 2021 Gotland 1

 Men tjena hej!

Det var ju inte igår!

Bestämde mig för att återuppliva bloggen eftersom jag fått så många frågor om vår semester på Gotland.

Först vill jag säga att jag vet att många som planerar en Gotlandssemester är oroliga över vädret. Jag förstår det. En vecka med 30c i snitt som vi hade, ja då är Gotland som ”utomlands” men jag minns en vecka där när jag var 15år, och vi regnade bort. Mindre kul. Trots det är Gotland hyfsat solsäkert och vädret skiljer sig ofta från norra till södra delen. Så man kan jaga sol:)

 1. Färjan från Nynäshamn 

Färjan tar ca 4 timmar. Ät på båten! Superfin och vällagad mat som är mycket prisvärd. Vår vegetariska gryta vi åt på hemresan var amazing! Alltså, inte alls som tråkig vanlig mat vi ätit på Tysklandsfärjan. På resan till Gotland hade jag detta år med mig trist pastasallad från Ica. Om jag ångrade detta! Ja! Annars är soldäck trist så man hänger mest i stolen. Ta med iPad upp om ni reser med barn:)  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar