torsdag 5 augusti 2021

Karlskrona

Vi har kört ner till Karlskrona några dagar. Vi letar sommarställe i området till och från men när vi körde ner kände vi att vägarna (mycket enfiligt) och avståndet är anledningar att låta bli.

Syftet med besöket var inte att reka vägar, utan att besöka Ulfs pappa som bor mitt i stan. 

Det finns mycket att göra i Karlskrona trots att stan är liten. Besökte givetvis marinmuseet och deras traditionella barnaktivitet ”knoppyssel”. Sist vi var nere älskade barnen detta, men nu var tjejen där ganska avståndstagande och kunde inte så många. Mina barn kunde tack vare scouterna fler o tröttnade direkt. Sist kunde vi även gå in i u-båten men Corona satte stopp för oss nu. Det är så lustigt hur små detaljer kan göra att ett museum lyfter eller blir halvdant.

Vi åkte det lilla tufftufftåget och spelade kubb och badade vid strandkanten utanför museet. Coolt med hopptorn mitt i stan. Dessutom mycket att staden lånade ut div leksaker överallt i stan så man kan spela boll, brädspel och som vi, kubb. Gjorde även ett obligatoriskt stopp hos Rosenbomstatyn.

Bästa glassen åt vi på Gelato. Hörde att Glassiären är mest populär, men bara ger stora glasar och inte goda. Då vi var väldigt nöjda med vårt val!

På kvällen gick jag runt och hörde pulsen av liv och semesterfolk. Så många mysiga restauranger! Och jag upptäckte en liten ö som bjöd på vidunderlig utsikt.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar