onsdag 4 augusti 2021

Karlskrona Barnens Gård

 Igår var vi på Barnens Gård i Karlskrona. Eftersom vi kört från Stockholm kom vi sent och passade på att gå in vid 16.00 snåret då det även är halva priset. Vi trodde nog att våra barn (10+11 år) skulle vara lite för stora och att tre timmar skulle räcka. Där skulle finnas ett litet vattenland, djur, lekplats och hoppborgshoppning plus lite annat.

Vattenlandet var inte så stort men alldeles tillräckligt. I synnerhet eftersom vi inte betalade så mycket. En kana till hade de nog gillat, nån snabb och lite läskig:). I början satt jag vuxet och såg på när barnen badade, men åkte lite med dem i slutet. Jag uppskattar kanor där man inte kommer under vatten i slutet. Dessa var sånna så jag hade riktigt kul jag med utan att känna mig dränkt. De sa att temp i poolen var 26, men på skylten stod det 23,5. Vet inte vad som stämde riktigt men det kändes inte kallt trots att vädret var hslvdant.

Djuren var bedårande! Små killingar man fick kela med, och minigriskultingar. Jag smälte o ville köpa en direkt! Att få gå in o klappa djuren, som var tama, var underbart. Inte bara hagar. Vi hade kunnat sitta i timmar bara med djuren.

Lite hoppande o studsande hann vi också med. Skippade sandmålning o ponnyridning som kostade extra.










Bonus var snäll personal, ok matpriser och det lilla lugna formatet.

Betyg 4,5 av 5. Hit vill vi tillbaka. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar