måndag 10 februari 2014

Vabberi vabbura

Ok, håll i er, för detta är komplicerat!

Tors morgon: Ulf åker på skidresa.

Tors: kl 10. 00 dagis ringer, Poppy sjuk.
Fre: Poppy hemma, Edward på dagis
Lör: Poppy frisk, Edward sjuk
Sön: Poppy frisk, Edward sjuk
Mån: båda barnen sjuka.

Alltså, hur mycket otur kan jag ha???
Jag har vobbat en del. Nu vet, varit hemma med barn OCH arbetat. Mest svarat på mail. Tur att jag inte hade några skolbesök idag. Det jag hade ställde skolan in. Inget bra, men tur i nuläget.

Dagens enda leende:-(

Och pluggat. 6 sidor uppsats ska in alldeles för snart. Diskuterar uppsats med andra rektorer som också pluggar, läser kurslitteratur, lagrum och försöker skriva. Samtidigt som sjuklingarna konstant är oroliga och otröstliga. Inget är ok, knappt Dora är kul... Och duger inte Dora, är det illa! Poppy har ätit en liten mängd glass idag. Edward har bara druckit vatten. Rinnande näsa, diarré, 39c feber och kräks, gånger två ..stackars stackars stackars MIG!

Så, idag skulle jag för första gången regga vab på försäkringskassan. Skaffade bankid och en app till paddan. Och vips, vad smidigt det var. Imponerande och en eloge till dem. Om nu bara pengarna kommer är jag toppennöjd!


Sen funderar jag på om sjukdomen har satt sig på andra ställen ? "Men mamma, ser du inte, det är en lustig clown". Sa Poppy när jag berömde hennes monsteransikte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar