onsdag 19 februari 2014

Asså

Hur tänker kommunen? En gång i månaden måste barnen hämtas före 16.00. Då måste man som Stockholmsförälder lämna jobbet 15.00 för att verkligen säkert hinna i tid. Jag kan  bara inte förstå varför de inte kan planera bättre. Mitt förslag är att dela in kommunens förskolepersonal i tvärgrupper. Så att inte alla på en och samma förskola måste mötas samtidigt. Smart, och effektivt. Nu måste mängder av föräldrar varje månad ursäkta sig och smita. Inte alls kostnadseffektivt för samhället.

Vilket fall, eftersom jag var på möte idag, kunde jag komma iväg i tid, och hämta både mina ungar, och ett par andra. Selma och Melvin hann både busa inne och ute innan dagens lek var slut.

5 kommentarer:

  1. Instämmer att det är korkat! Om det hände en gång om året- visst- men så ofta?! Bra förslag!

    SvaraRadera
  2. Och när ska personalen planera och utveckla verksamheten för era barn? På lördagar? Klart de måste ha APT med just de egna kollegorna!? Annars blir det ju ingen ARBETSPLATSträff.

    SvaraRadera
  3. Självklart ska personalen få träffas.Men inte alla samtidigt. Det gör man ingen annan stanns, stänger ner allt. Sjukhus, affärer, polisen, alla löser det utan att stänga ner hela verksamheten i förtid. Personal kan delas in i tvärgrupper. Sedan verkar du skämta när du föreslår lördagar. Jag skämtar inte. Träffas på lördagar om ni vill. I de flesta yrken arbetar man kvällar och helger. Föräldramöten efter 17.00 är standard i skolans värd. Varför inte APT?
    Man kan också lösa förskole-APT genom att samarbeta lite med andra avdelningar. Efter kl 16.00 när APT börjar, är det ändå alltid färre barn på förskolan. Då kan man på rullande schema ha en vikarie samt en oridinarie. Det kan lösas på en mångd olika sätt, men att stänga helt är bara trams och gammalt tänk. Som rektor måste man hitta nya lösningar.

    SvaraRadera
  4. Töntigt med anonyma kommentarer! Om man inte står för sin åsikt kan man hålla tyst!

    SvaraRadera