fredag 14 februari 2014

Alla <3 -ans dag!

Idag är ingen vanlig dag, nej för imorgon är Edwards födelsedag. Och idag är dessutom alla hjärtans dag<3!

Poppy hade gjort en fin teckning och ett glitterhjärta på dagis. Jag frågade om det var till mig. Icke! Det var till Edward. Mitt mammahjärta smälte, bättre allahjärtansdaggåva kan man inte få!

Men, i brevlådan låg ett paket till syskonen från farfar. Dvd-filmer, en toppenpresent! Vi kunde liksom inte vänta att öppna till imorgon. Med vi, menas nog "jag".

Sen skulle det bakas. Vi behövde förbereda födelsedagstårtan inför kalaset imorgon. Edward hade önskat sig en glasspizza, eftersom de äter en sån i en av hans favoritserier. 

Så, Google hjälpte mig på traven och det blev tre! 

Steg ett! Botten på ena är "småkaka med vit choklad och macadamianötter" och på de andra två "chocolate chip cookie". 

Steg två! Här gjorde jag lemoncurdgrädde som ett första lager på alls tre. 

Steg tre! Här fortsatte jag med tomatsås, nääää, med en hemmagjord jordgubbscreme bestående av varma mosade jordgubbar med florsocker. 

Steg fyra! På detta jordgubbsglass på två och pecannötglass på den andra. 

Steg fem! Riven vit choklad fick bli ost!

Och steg sex! Överst dekorerades de med godis, detta gjordes tillsammans med barnen. Den sista fick de gå loss på hur mycket de ville! Visst ser de godare ut än vad man kan tro?

2 kommentarer:

  1. Vad duktiga och flitiga ni har varit idag!/kramar från mormor

    SvaraRadera
  2. Hej Eddie,

    Grattis på födelsedagen, hoppas det blir roligt med alla kompisar. Tårtan ser ju jättegod ut och hjärtan från Poppy är också riktigt fint.

    Ha en bra dag.

    Hälsar Farfar.

    SvaraRadera