lördag 22 februari 2014

Det man inte har på kort

Det som inte finns fotograferat, är ogjort. Så känns det ibland. Hu! Hoppas att ord duger lika bra idag. För idag var det Ulf som hade hand om aktiviteterna. Själv städade jag hemma med huvudvärk. Och eftersom Ulf är laglydigare än sin sambo, så fotar han inte om man inte får. 

Först var han med Poppy på Funkykidz. Precis som sist dansade hon utan förälder, och det gick toppen. Sen tog Ulf  båda barnen till simhallen, Huddingehallen.  Jag hade ingen lust att hänga med. Dels huvudvärk, och dels vattentemperaturen. Jag tycker vattnet där är alldeles för kallt. Speciellt eftersom det är ett "vattenlekland", så man simmar inte så mycket utan plaskar mest i grunt vatten. Och simmar inte alls om man har små barn med sig. Jag brukar känna mig alldeles nedkyld efter att vi varit där. Så jag var tacksam över att få städa hemma istället! Och när de kom hem några timmar senare var både huset och familjen ren!

Sen lagade vi mat. Poppy fick skära champinjoner med riktig kniv! Alla fingrar är kvar! Och sen gjorde vi ett nytt försök med riktigt kött igen, duger detta Moster Anna? 
Poppy tog ansvar från början till slut och hjälpte Edward med skärandet. (Och jo, barnen fick äta i soffan idag. Inte föredömligt men ger de vuxna en lugnare måltid.)


3 kommentarer:

  1. Klart bättre! Nästa gång köper ni ekologiskt kött och steker upp lite, lite till barnen. Lövbiff tinar fort så ni kan ha portionsförpackningar i frysen. Krydda med salt, peppar, lite honung och lite vitlökspulver. Häll på en skvätt grädde och smaka av!

    Vad tyckte barnen om maten?

    SvaraRadera
  2. Lövbiff anser jag vara smart, givetvis innanlår så det är mört . Mer " riktigt" kött till barnen!

    SvaraRadera