tisdag 5 november 2013

Studiebesök

Min mamma sa sådär lite i förbigående att hon då "aldrig hade haft mig på dagis om hon var ledig, men det är väl andra tider nu". Och jo, det är ju inte så att jag funderar över detta, att ha barnen på dagis, nästan heltid. Men, mer aktiva och outtröttliga barn än mina får man leta efter med ljus och lykta. Jag tror de mår bra på dagis. Och två av sex veckor kommer vi vara i Halmstad. Japp, vi tar en ny tur dit nästa vecka.

Men, för att kompensera mitt samvete lite mer, ska jag tillbringa två dagar på förskolan, se hur de har det. När jag funderade på vilka dagar som var lämpliga, spanade jag in avdelningarnas schema. Idag skulle Eddies avdelning ha stationer och tema på förmiddagen. Toppen, inga timmar i ösregn utan trevliga pysselbord tänkte jag.

Utan längre förklararing, ville personalen visa "allt" för mig. Så, vi målade, käkade, hade sångsamling, temasamling och var ute en timma och lekte i "forsen" med båtar och pinnar. I ösregn. Yey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar