lördag 2 november 2013

Outlet, trappfall och monster.

Jag har jobbat länge på att uppfostra mina barn att bli goda konsumenter. Och, pedagog som jag är, har jag lyckats! I alla fall med Poppy. Idag fick hon välja mellan att vara hemma och leka med Edward och Ulf, eller åka in till stan och outletshoppa med mig. Hon valde shoppingen! Vi klädde upp oss, fixade håret och hade en väldigt trevlig, tjejig  och mysig förmiddag ihop. Även om shoppinglyckan inte var så bra.

Väl hemma fixade vi inför att Casper och Melker med föräldrar Hanna och Peter skulle komma på spökkalas. Vi bakade slemmiga gröna monsterkakor och en mer aptitlig monsterkladdkaka. Dessutom han vi med att fånga en äkta plastmus för att ge lite extra sting till bålen.

Mitt i allt fixande, föll Edward ner för trappan. Han slog sig ganska illa, men efter samråd med Doktor Morfar åkte vi inte in till akuten. E kunde både äta korv och leka, även om han la sig redan19.00, vilket är väldigt väldigt tidigt för honom. Han var grinig och trött, så vi måste ha honom under uppsikt. Så att han inte fick nån lättare hjärnskakning. Fallolyckor måste nämligen ta sig till sjukhuset i Solna, inte vårt "treminuterbortmedbilsjukhus" i Flemingsberg. Så vi undviker akuten. I synnerhet en väldigt röd och alkoholfylld lördag.

De andra tre barnen stortrivdes! Vi åt en massa läskig mat. Värst var de gröna enögda monsterkakorna, som både såg läbbiga ut, och smakade sisådär, musbålen blev däremot lyckad! Men roligast var det bubbliga badandet utomhus i bubbelpoolen i magiskt blått sken, och att busa massa tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar