tisdag 12 november 2013

God personaltäthet

Morfar och jag diggar att vara lediga. Men med två barn/barnbarn är man liksom inte direkt fri att göra sitt. Egentid, in your dreams, även om man är två vuxna, eller tre inkl mormor, på två barn.

När mormor var på jobbet tog morfar och jag barnen till Öppnis. Ett kärt ställe jag besökte ganska ofta när jag var mammaledig med Eddie. Allt var sig likt. Nybakat bröd, en toppenbra sångstund och mys i kuddhörnan. Få pedagoger är så bra som Cinna, hon jobbar där, på öppna förskolan vid Norre Katts.

Sen kom mormor hem. Vi provade att klippa Edward igen. Men muta i form av flygduplo. Funkade sådär. Trots att jag med bästa skådespelarrösten försökte distrahera honom när jag öppnade förpackningen och mormor klippte, bättre än igår, men fortfarande illa, nu mer som en halt höna. Poppy fick färgglatt prinsesshårband, för att...

Vidare barnpassning, Mini Huset på ICA Maxi. Slö personal men barnen verkade gilla att vara där ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar