fredag 22 november 2013

Philofix

Det har varit en debatt i barntvptogramvärlden. En programledare för ett pysselprogram för lite äldre barn, skar upp en gammal docka och tillverkade en lampa. Massor av föräldrar blev bestörta. Detta var det värsta. Döda en docka! Det hör hemma i skräckfilmens värld, inte Bolibompa.

Jag blev lika bestört. Hur känslig får man va? Dumheter! Mina barn ska få skinn på näsan! Så kvällens projekt var lamptillverkning. Först hade jag planer på att använda Hello Kitty. Men igår kväll förstörde jag hennes liv, och jag ville inte utsätta den stackaren för dubbelmord.
Jag tog fram lite lämpliga leksaker och juleljus (ledslingor från 90% rea på Hornbach). Sedan fick barnen själva välja  offer och lampor.

Efter en tuff kamp mellan en ponny, ett smurfhus samt några bilar och dockor föll valet på Dora. (Hurra, äntligen får vi tyst på denna tjatiga batteridrivna tingest.)

Först: Välja vad som ska få nytt liv

Två: Filéa 

Tre:
Stycka (okejdå, jag gjorde hålen, Poppy ställer bara upp för att skapa dramatiska bilder.)


Fyra:
Stoppa i stuvningen, ledlampor.


Fem:
Beundra! Mycket nöjda barn! 


Sex:
Nu får vi se om barnen sover bättre, som vanligt, eller får hemska mardrömmar i natt av denna psykologiska undersökning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar