tisdag 15 mars 2011

Lunkar på!

Här ser vi en Poppy som i söndags gjorde ytterligare ett besök hos marsvinen i Rådsparken. Napparna som hänger på väggen är donerade av barn som ska sluta med napp. Ett framtida projekt, men än är nappen vår räddning på morgonen och kvällen när vår Poppy är trött och gnällig.


I måndags gjorde vi ett snabbesök på Öppnis, Poppy Eddie och jag. Eddie sov nästan hela vistelsen där, och Poppy var trött och ville mest hem. Men jag hittade en fin tavla på väggen. Se vem som hänger i mitten!!!


Idag var det strålande sol. Vi började dagen med lite snöröjning hemma i trädgården.

Och fortsatte vid lekplatsen i Huddinge C. Poppy hittade en liten kompis, hela tre år, som glatt hjälpte till att gunga Poppys gunga när jag tröstade en uttråkad lillebror.

Vi avslutade dagen hemma hos kusinerna. Poppy lekte, Eddie sov, jag åt blåbärspaj. Sen fick Poppy prova ut en bilbarnsstol, två att välja mellan, men en nyfiken kusin Lucas som publik.

Och stackars vår älskade lille Eddie. Har gått och fått syrrans förkylning! Han hostar, nyser och snorar. Det gör ont i mig när jag hör hur den lilla kroppen hostar, och hör hur illa det låter när han andas. Aptiten är som bortblåst, äter kanske halva mängden mot förra veckan. Jag som hoppades på att han skulle stå emot i alla fall några veckor till. Poppy blev förkyld när hon bara var två veckor, och det innebar en natt på sjukhuset. Jag minns fortfarande de där dagarna hon var riktigt förkyld med fasa. Så jag väntade oroligt på första förkylningen hos Eddie. Och nu kom den, tyvärr alldeles väldigt tidigt. Den kan sitta i, i upp till sju åtta veckor står det i vår läkarbok. Fy fasiken, jag som hoppas på att det är bättre redan imorgon bitti.
Se så tappert vår lillkille vänta på Poppy som stökar runt och inte vill klä på sig.

1 kommentar:

  1. Stackars, stackars våran minste lille favoritkille! Det är för gräsligt, och totalt hjälplös är man, finns ingenting att göra mer än lida med dem.

    Men våran Poppy ser ut att ha haft många trevliga utflykter, tur att inte hon är värre däran!

    Kram till er alla!

    SvaraRadera