måndag 23 juni 2014

Pärla

Hujamej!
Nu är alla vårveckor med halvdagar över. För det mesta brukar det innebära att semestern är mycket nära. Men för mig är det annorlunda. I tredje veckan av juli är det min tur. Om fyra veckor! Långt långt borta. Och sen är jag bara ledig i fyra. Jag som är van vid 10 veckor:-(
Och just nu är tempot på jobbet lite segt. Skolorna börjar varva ner, man tänker och planerar in möten till hösten. Som att man redan är där. I augusti. Och jag är trött. Och allt känns lite tungt. Men, den sena semestern känns just nu som ett lyckodrag. Jag la ledningsgruppens semesterschema. Placerade mig själv sist. Idag är det 13grader, blåst och regn. Mer som mars än juni. Så nu har vädret gott om tid på sig att bli fint igen!


Hemma pysslar vi. Halsbandstillverkning är en perfekt aktivitet för trött mamma och pysselsugen dotter.

1 kommentar: