fredag 20 juni 2014

Midsommar

Igår gjorde vi bort oss på förskolan. Jag hade för en miljon år sedan skrivit att vi just igår skulle hämta barnen kl
14.00. Detta hade jag förträngt och 14.00 fick jag fotvård mitt i stan, en arbetsförmån.
När jag sedan var klar såg jag att de ringt många gånger. Hämtade lätt stressad, och barnen var ensamma på förskolan med en trött pedagog. Jag bad om ursäkt men skadan var liksom redan skedd. Men, hur kan det vara 12-dag på förskolan!? Midsommarafton är väl ingen röd dag???

Idag var det i alla fall midsommarafton. En mulen variant. Vi hade bestämt att fira med Max, Simon, Johan och Sofie. Vi träffades i Sjödalsparken som bjöd på både dans,lotterier och sockervadd!
Sen blev det massa mat och lek här. Fantastiskt att barnen leker så bra ihop. Fullt ös till 20.30! Studsmatta, skattjakt, lego, katter och annat skoj! Åldersskillnaden är stor, men de hittar lekar som funkar. Och Poppy bestämmer.
Max och Stålis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar