fredag 6 juni 2014

Nationaldag

Hågelbyparken drivs av giriga, smarta, medvetna småbarnsföräldrar. Så måste det vara.

Parken annonserar stort om riddarspel. Hästar, svärd, rustningar,ja, drömmen för massa barn. Parken tar entré 60 för vuxna och hälften för barn, och är öppen mellan 12-16. Ingen stanns går att finna VILKEN TID spelen börjar. Så 1000 familjer, eller fler, det är knökfullt, kommet i långa bilköer kl 12.15 för att inte missa höjdpunkten, samt få en bra plats på ängen för picknickfilten. 
Området är fullt av aktiviteter. Som kostar. Tufftufftåg, elbilar, fiskdamm, tårta med flagga, marknadsgodis mm mm mm.
Edward var dock billigast. Han ville bara äta medhavda halvfrusna köttbullar.

Turnespelen börjar först 14.30. Detta innebär 1 timme på lekplatsen, 15 min gnäll över stora dyra godisnappsklubbor och 1 timme elbil, tåg, ponnyridning, klubbinköp...kostnad, okänd. Men dyrare än en dag på NK med syrran, typ:-)

Och huset gick för utgångspris. Man önskar alltid mer, men fäller inga tårar.

1 kommentar:

  1. Hmpf! Jag?! Dyr?!

    Jag hinner inte kommentera detta påstående, jag måste faktiskt boka en resa till New York för att köpa mer av mitt favoritte.

    SvaraRadera