lördag 7 december 2013

Nybyggen

Igår före jobbet stressade jag vid sjutiden ihop pepparkaksdeg. Alla vet ju att degen måste stå till sig, och jag ville vara lite huslig:-) på kvällen. Degen blev som man kan gissa, halvdan. Lite torr och för lite kryddor. Men vad gör det? Piffa med vatten, så den blev smidig, och om en månad när husen ska rivas, så äg nog bristen på kanel det minsta problemet när man ska hindra barnen från att äta de dammiga stugorna.

Så, snön föll, vi bakade och se! Absolut mest populära julaktiviteten, de har lekt länge med husen, pimpat, lekt med små tomtar och sopat och strött plastsnön väldigt länge.

Själv är jag stolt. Att baka två hus från grunden. Tidigare var det byggsatser. Men svårast var det att inte hjälpa till att dekorera. Att låta barnen själva bestämma. Oh, vad det kliade i fingrarna. Men jag klarade det! Det enda jag gjorde var degen och kavlandet samt limmandet med socker. Stolt! Mina barn kan och jag med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar