torsdag 5 december 2013

Att bevisa, för mig själv

Frekvent har blogg-publiken frågat
"Kommer du att sluta blogga när du börjar på ditt nya arbete"?
Som att jag inte kommer att ha 10 minuter fritid varje kväll...
Eller syftas det på att jag inte kommer ha tid med mina små guldklimpar? Att inte hinna föra bloggvärda aktiviteter?

För att motbevisa, så satte jag igång kvällens projekt, göra chokladbollar med barnen och blogga om hur mysigt vi har det på kvällarna.

Så, ensam (Ulf är på julbord med jobbet) stressade jag från ett skolbesök och hämtade barnen jättesent, 17.25!!!
Vi käkade mackor (finbröd från saluhallen och kalkonskinka från samma ställe), lekte lite, såg på tv och satte sedan igång med bakandet. Jag såg i kors efter en lång arbetsdag och få timmars sömn från  natten. Barnen var som vanligt väldigt pigga, långdag på dagis till trots.
Men, fina bollar blev det, glada ungar och en bloggande morsa!

1 kommentar:

  1. Du kan skippa dethär med att bevisa för dig. Ofrånkomligt är att jag blivit beroende av bloggen men det är OK om det dröjer med nyheter. Pilla naveln i tio minuter kan vara välinvesterad tid/kram från gamla morsan

    SvaraRadera