torsdag 26 december 2013

Hemma igen

Jag jobbar imorgon. Som nyast på jobbet får man liksom ta sånt och tacka och le på köpet. Kändes konstigt och kort att lämna familjen så fort. Efter en riktigt fin jul. Den bästa på år och dag. Kanske den finaste ever!?

Igår myste vi mest. Och lekte med klapparna såklart!

Barnens bästa i jul:
1. Edward som hållet upp tröjan så att magen blottas när han äter gröt. "För att inte tröjan ska bli blöt".

2. Poppy erbjuds en köttbulle som Edward har på sin tallrik men inte orkar äta. "Nä, jag vill inte ha något som Edward mumsat på", säger P och tittar på den ganska geggiga Edward med rinnande näsa.

3. "Lysande" sa Edward när vantarna äntligen satt på plats.

4. Min älskade syster som tar kort på mig när jag sitter på toaletten. "Hämnd utlovas i London", tänker jag förnöjt.
(Jo, bilden är beskuren, hon är inte så finkänslig)

1 kommentar: