måndag 24 januari 2011

Tråkigt på sjukan

Idag var det återigen dags för besök på spec.mvc.

När vi kom dit var de inte vidare nöjda med mina värden, främst var mitt hb lågt, trots att jag käkar järntabletter och extra b12. Detta ledde till att jag efter ordinarie läkarbesök, samt ganska lång väntan på en sen läkare skulle ligga stilla i 30 minuter när de skulle kolla på lille Ru´s rörelser. Ru gjorde vad han skulle och Poppy hade tråkigt, såklart.
Sköterskan delade ut sladdar, burkar och hjälpte Poppy med mösspåsättning, med tillslut fick vi avbryta, när hon hade klämt fingrarna lite för många gånger i en låda, samt dragit ut mina sladdar en gång för mycket,efter bara 25 minuter med mig i ryggstupa magläge.

Och sen blev vi skickade vidare till blodprovtagning. Lekhörnan var ok, men en timme är en väldigt lång tid att tillbringa tillsammans med ett pussel och en IKEA-leksak.
I provtagningsrummet fick Poppy både kex och provrör. Men då var hon less och uppskattade knappt gåvorna.
Och pga alla extra provtagningar hade vi stått 30 minuter för länge på parkeringen och fått böter. Yey...(not).



2 kommentarer:

  1. Meeeen... lämna Poppan hos mig och Alva nästa gång du ska iväg på såna äventyr! Vi ska nog kunna hålla henne sysselsatt!

    SvaraRadera
  2. Stackars våran Poppyloppa och stackars, stackars våran Poppyloppas mamma! Det är vid såna här tillfällen som man verkligen lider av avståndet. Men förhoppningsvis är det inte så många såna här tillfällen kvar? Låter inte bra med värdena, hoppas det inte ställer till nåt. Men det låter i alla fall som lille Ru mår bra?

    Hoppas det blir en kanonhärlig och kul dag i morgon!

    Kram till er alla!

    SvaraRadera