torsdag 13 januari 2011

Kaos

Jag är hantverksist. Jag avskyr hantverkare! Kanske för att jag inte förstår mig på dem. För att vi inte talar samma språk och för att de bara ställer till det i min värld.

I morse var Ulf hemma för att försöka prata med dem. Det gick inte. De har inte tänkt att måla de fönster som går att öppna. Inte före våren. Och då skulle det kosta extra. Detta sa han som en självklarhet. Och han tyckte att 8000kr var så billigt så vi borde förstått att det inte skulle ingå att de skulle måla den öppningbara delen. Och då snackar vi inte fönstret utomhus, utan inomhus. Hur, hur hur, ska jag kunna veta det? Så här såg det ut lite överallt, halvmålat.


Men altandörren gick tydligen bra att måla. Fast den var öppningsbar? Why? Ulf försökte verkligen prata med dem. Men nix. Vi sa att vi inte tänkte betala före de målat allt de lovat, dvs alla fönster, lister och karmar. Då stack dem. Så nu har vi ett kaos av skyddspapp, förstagångsmålade karmar, borttagna dörrar och lister, farliga små skruvar och skräp överallt. Yey!

Poppy försökte dock muntra upp sig med att släpa runt sin nyfunna sångpåse runt halsen. Full av smådjur och duplo som hon fyllt den med. Strypvarning? Vad säger bvc? Hon blev helt vansinnig när jag försökte ta den så hon fick hållas.


Som tack för att hon fick sin vilja igenom lovade hon att försöka rätta till hantverkarnas skada.



Sen sket vi i allt här hemma och stack till öppnis. Där träffade vi Betty och Alice och fick en fin, aktiv, busig och färgfri eftermiddag!



1 kommentar:

  1. Undrar om det krävs en viss snedvriden menatalitet för att få jobba som hantverkare, eller om man med automatik blir förvriden när man börjar skruva och måla och hamra och böja? ALLA hantverkare verkar vara likadana, vore väl nåt för nån klurig person att doktorera på, eller hur???

    Vi lider med er och hoppas innerligt att allt löser sej utan att ni totalt tappar förståndet.

    Kram och massor med sympati!

    SvaraRadera