onsdag 12 januari 2011

Kurragömma

För första gången har vi bokat hantverkare, målare, som ska modernisera våra bruna lister, fönster, dörrar från 70-80-talsbrunt till "Stockholmsvitt".

Dessvärre så verkar inte målarna och jag tala samma språk, jag är urusel på hantverkiska. Så vi har missförstått varandra ang "fast pris, där allt ingår" och "måla allt brunt till vitt". I de 8000kr som  vi skulle betala, "inklusive arbete, färg och rotavdrag", ingick tydligen inte dörrarna? Och tydligen gick det inte att måla de fönster om går att öppna (ja, några av våra fönster saknar öppningsförmåga, och de är målade helt, men de som går att öppna är bara målade på ytterkanten).

Varför sa han inte när han kollade och gav ett prisförslag att så många fönster inte var målningsbara? Och varför vill de nu ha 2500kr extra för att sprutmåla dörrarna (2 st + en liten garderobsdörr), när en helt ny vit kostar under tusenlappen att köpa ny?

Jag blev så arg och trött så jag och Poppy stack till räddaren i nöden, Betty och Bettys mamma och gömde oss i massa timmar. 

Där var det bättre och Poppy fick äntligen mat, även om hon fick laga den själv.


Betty tyckte lite synd om oss och skjutsade Poppy runt i huset.
Hujamej!

Måste även tillägga  att torkbladssäkringen gick sönder mitt i alltihop, fick en lätt panikattack av alltihop. I snöväder utan sikt fick vi köra till Fordverksta´n. Och de bytte säkring gratis!!!LOVE!!!

Och barnaffären var öppen så vi blev äntligen av med 20 kilo söndernötta kläder och leksaker som inte lillebror vill ha.

Imorgon är en ny spännande dag med hantverkarna i min närhet. Tjohej!

2 kommentarer:

  1. Nej men fy f...n va vidrigt! Hur i hela världen kan de bara med? Låter inte som några vänner för livet. Det verkar helt sanslöst, det borde inte gå att "missförstå" så grovt.

    Tack och lov för äkta vänner!

    Hoppas ni kommer fram till nån lösning som ni tycker är acceptabel.

    Förresten, dagarna vi talade om stämmer, allt klart på den fronten.

    Kram till er alla!

    SvaraRadera
  2. Gaaaah. Najs renovering, kasst med hantverkarna! Men jag tror det kommer bli ett bra lyft för huset när det är klart!

    SvaraRadera