fredag 7 januari 2011

Plocka påse

Nu är vi på väg till Trollhättan och Poppys farmor och farfar! Och jag har just skaffat mig en ny app, så jag kan blogga från min iphone. Bra va?

På väg till Trollhättan stannade vi till i Jönköping för den årlig "plocka ihop en påse med prylar för 250kr" rean. Poppy hjälpte till att välja. Hon gillar bodum, zack, och bialetti bäst. Det blev tio påsar! Japp, lätt galen är jag, men det mesta ska till tradera. Jag var sugen på en stor röd lampa och en skitsnygg klädhängare, men bilen var för liten.













Sen körde vi förbi vår gamla stuga. Två år bodde vi där, mitt i ingenstanns. Stugan har totalrenoverats och blivit ett hus. Alla våra dyra fruktträd och växter som vi planterade var borta. Inget spa, det tog vi ju med, men en pool på framsidan fanns nu. Kändes konstigt, bara tomten var sig lik, och granarna.












Men Poppy tyckte snörena på skorna var mer spännande och tyckte att vi skulle skynda till Trollhättan istället för att vara nostalgiska.








Posted using BlogPress from my iPhone


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar