tisdag 11 januari 2011

En bra dag både för Poppy och mig!

Det var länge sen vi hälsade på hemma hos Alva, så idag kändes som att det var på tiden!

Vi hade tänkt att på vägen till Alva än en gång försöka lämna lite grejer till barnaffären för försäljning,  men det var fullt på parkeringen utanför och när jag tänkte tjuvparkera några minuter på en handikapplats (höggravid som jag är, var tanken kanske inte såååå obefogad?), stirrade en man i blå uniformsjacka intensivt på mig från en annan bil, så jag vågade inte. Kanske var han parkeringsvakt och spanade in mig? Kanske tyckte han bara att jag hade en väldigt söt baby i baksätet? När jag körde iväg körde han också, så vem vet? Frågan är nu varför inte höggravida kan få ett tillfälligt tillstånd. Alla gravida efter vecka 30 borde få det automatiskt, för som man vinglar fram är man ostadigare än både den ena och andra med mer eller mindre fejkade tillstånd.

Vilket fall blev det inget lämnat, men nu vet vi ju vad vi ska göra imorgon!


Hemma hos Alva bjöds det på underbar cheescake och pepparkakor. Poppy tog barnstolen och Alva undrade vad för figur som hade intagit den.


Alva har dessutom många spännande grejer! En kul blå bil, men även en alldeles riktig hund som heter Mira! Alva pekar och visar var Mira bor.


Dagen till ära hade båda ettåringarna väldigt liknande kläder. Och de väger ungefär lika mycket. Vem är vem?

Vilken tur att jag visste att Poppy hade en Elmotröja så att jag fick med rätt barn hem.

Och hemma hade min efterlängtade Mulberry väska för min iphone kommit. Hurra vilken dag!

1 kommentar:

  1. Härligt, på det hela taget uppenbarligen en mycket lyckad dag. Ungdamerna verkade ha en riktigt mysig träff!

    Men, här kommer en sån där fånig gammelkärringsfråga, Mullberryväska för iphone? Är det vad som på stickspråk kallas phone cozy? Men är det inte krångligare att ha ytterligare en del att hålla reda på? Ja, jag vet, jag förstår ingenting, ska inte säga nåt mer, förlåt :-(!!!

    Kram till er alla!

    SvaraRadera