onsdag 27 augusti 2014

Zwamp

En svamp. En orm. Två trötta ben.
Det är en kortfattad beskrivning av kvällen. Den långa följer:

Efter jobbet ville jag ut och plocka svamp. Blivit less på alla tusen Facebooksvänners tusen bilder på sina tusen svampar.

-nu går jag och plockar svamp, sa jag.
-jag me!, skrålade Edward.

Jag beslöt därmed att ta bilen och köra till ett "säkert svampställe" enligt google.
Svampstället låg vid Hellasgården, 10 min bilväg. Parkering med P-automat, som bara funkade med kort. Inte mynt, alls. Handväskelös som jag var, chansade jag och betalade inte.
Ut i skogen. Efter 5 minuter fick Edward ont i benen. Efter ytterligare 5 minuter uppräckte Edward en orm. En riktig snok. Blä!
Efter det vände vi. På tillbakavägen hittade vi en Karl Johan. Jag fick ny fart och ville leta mer. Det ville inte min partner så vi tog oss hem. Ingen böter i alla fall:-)

Fördelen med soppar är att EN svamp blir lite av. Jämfört med en kantarell...Edward stekte själv svampen. Men gillade den inte.

Igår fick han en splitt ny Stella McCartney tröja, från mormor! Kolla vad fin vår kock blev!

1 kommentar:

  1. Ja det kan ju hända att man hittar för mycket svamp. Farmor tog av sig underkjolen. Det blev full av svamp. Sen fick farmor ej bära underkjol vid våra svampäventyr. Tog ej risken igen. Kram Soile

    SvaraRadera