måndag 4 augusti 2014

Boobadet och ett farväl

Idag vandrade X vidare till de musrika gröna ängarna. Vi tog honom till veterinären som konstaterade att han inte mådde bra. Han hade bara en tand! kvar och hade problem med både ögon och andra infektioner. Så beslutet var en egentligen enkelt. Men så hemskt. Jag grät och grät och han somnade i mitt knä. Spinnande. Min fine vän.

Hemma andades jag, och vi packade och åkte till Boo-badet. 7 min bort. Småbåtarna seglade förbi, sandstrand, bryggor och strömmingbod. Köpte färsk, stekt strömmingtallrik. 40kr, rätt ok pris va? Barnen slukade allt och jag fick i alla fall dofta:-) imorgon ska vi dit igen men då vill jag ha mig en egen portion.

1 kommentar:

  1. X har det säkert bra i de sälla jaktmarkerna. Kul att ni redan trivs så gott i huset och omgivningen! Soliga hälsningar från Soile

    SvaraRadera