söndag 3 augusti 2014

Havsbad



Jag älskar vårt nya hus så mycket att jag är nervös. Tänk om jag inte kan bo där för evigt? 
Lika lycklig är jag över läget. Idag hittade vi en strand som slår det mesta. 
Relativt öppet hav, varmt vatten, sand-mjuk sand mellan tårna, långgrunt, mjuk sandbotten, klippor vid sidan om...
Och det ligger 15-20 minuter bort med bil. Och sen när vi kom hem tipsade grannen oss om massa ännu bättre ställen. Lycka!

Och så varmt vatten att man frös näran gick upp...

Dessvärre funkade det inte med X. Han bråkade så med den nya familjens katt att vi fick ta tillbaka honom. Suck. Stålis får stanna där. Nu är jag så förvirrad vad gäller X. Hur ska hans framtid bli?


Inatt sover Ellen o Matilda över här. Så det är fullt upp och jag slipper tänka på kattframtider. Så mycket.

Har även röjt massor i trädgården. Hittade överväxta hallonbuskar och vinbär. Nästa år när de nu får ljus kanske de kommer bära frukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar