lördag 2 augusti 2014

Koko

Bygg-Ole är vårt närmaste byggvaruhus. Inte nog med att vi genom vår villaförrening har mellan
15-25% rabatt på allt, de har dessutom "byggskola" varje lördag. Ibland för barn, ibland för vuxna. Idag var det fågelholkar på schemat. Bygga och måla!

Jag gick dit med barnen, ca 300m. Sen byggde vi och målade. Eller inte jag. Jag kollade fb och alla händiga byggkillar hjälpte barnen! Barnen fick välja färg från färgkartor som sedan blandades till. 
En rosa och en grön blev det. Inte oväntat...

Och sen...ägarna av vårt gamla hus erbjöd sig att ta över våra katter. Och eftersom vi inte hinner ge katterna tillräckligt med kärlek så sa vi ja. Och idag åkte jag över och lämnade dem. Det kommer vara på prov någon vecka men ändå på riktigt. Ulf var nog mest ledsen. Jag har en blandad känsla av lättnad och sorg. Barnen är underligt oberörda.
Överlämnandet gick väldigt bra. Trots att de redan hade en katt tog X det väldigt lugnt. Underligt men skönt. Deras katt Saga var den som var tuffast och fräste lite.
Nu hoppas vi att allt går vägen. Go natt!

1 kommentar:

  1. Hej! Vilken fin rosa fågelholk det blev, hoppas den gröna blev lika cool!? :)
    Med vänlig hälsning Bygg-Ole Online Chris

    SvaraRadera