torsdag 3 april 2014

Samling vid pumpen

Efter dagis har barnen mängder av energi kvar. Jättemycket faktiskt. Fördelen nu när de är lite äldre är att de kan leka mer självständigt. Bästa knepet är att sätta på en tapp med droppande vatten. Allt i trädgården behöver vattnas. Barnen håller på i evigheter och jag kan kolla på Facebook.
Bjuder också på dagens citat av Poppy:
"Mamma, vattenkannan har varit ute i lekstugan i hundratusen år". Mamma om vi inte tar in den kommer den vara ute i femtionittio år".

Och av Edward:
"Jag har en riktig dinosauriebil. Den kör supersnabbt till Landet. Där äter alla små rexbebisar köttbullar. Jag älskar köttbullar".


Måste också skryta. Hade utvecklings-/lönesamtal idag. Var allt ganska nervös innan. Men fick hörs att
"De var mycket nöjda med rekryteringen av mig" "att jag levererade över förväntan" och att "jag kunde räkna med ett bra lönelyft". Vad nya lönen kommer bli fick jag inte veta än, men så mycket superlativ i positiv bemärkelse om mig har jag knappt hört tidigare. Tjoho!

2 kommentarer:

  1. Du har all anledning att slicka i dig uppskattningen! Du är duktig, mer än du vanligtvis inser själv/mamma

    SvaraRadera
  2. Du är så himla grym! Bra jobbat!

    SvaraRadera