torsdag 10 april 2014

Baka baka liten bulle

Dagens jobb var kreativt. Intensivt arbete med statistik före ett möte. Mötet var intensivt. Men innebär att jag förmodligen kommer få ansvar för en skola till. Yey!

Sen skulle vi spela in elever som skulle berätta om sin skolvardag. Det resulterade i att en elev kom på värsta bästa företagsidén! Alla i gruppen blev lyriska och vi fick tre kanoninspelningar! Tjohej! Jag och inspelningskollegan firade med kaffe på Medis.

Och hem. Hämta barnen. "Jag vill äta möjmås" sa Edward. (Detta är nästan det enda ord han inte säger rent. Han kan exempelvis utan vidare sägs "Tyrannosaurus-Rex".) "Ja, vi bakar bröd", tjoade Poppy. Och Edward höll med.
Så, tapper mor som jag är, så satta jag igång med att tillverka ört- och solrosbröd. Och, mitt i knådandet ser jag i en nästan död vinkel hur barnen smaskar på små runda hönökakor. Som de smugit in i köket , tagit ut från en påse och norpat när jag var i egna tankar. Jag gav upp och erbjöd smör och pastej till köpebrödet. När de var mätta och belåtna hjälpte de till att pensla med ägg och hälla på/äta sesamfrön på hemmabaket.
Ulf och jag åt nybakat bröd. Det var gott:-) Barnen luktade på brödet.

4 kommentarer: