onsdag 9 april 2014

Böcker

Efter den lite misslyckade boken om Dinosaurier med alldeles för mycket text, tänkte jag leta efter en föräldravänligare variant. Dumt nog gick jag in i bokaffären på lunchen. Blev nermejad av pensionärer som hade jättebrått. Kön tog orimligt lång tid och jag blev sur och stressad. Men, kom hem med två fina böcker, "nyfiken på Dinosaurier (för3-6år) och "stora syster, lille bror" av Barbro Lingren.
-Bara om ni äter upp salladen får ni presenterna, hotade jag och la fram de inslagna böckerna på matbordet. Detta bidrog till uppäten mat, och ett kvällsmål som klockade in på rekordtiden 50min.

Sen fick barnen sina platta paket. Och Edward kommenterade med sorgsen röst,
-Men, men, det var inget halsband...

Boken blev uppskattad ändå, och båda böckerna är redan läsa, och ska läsas ikväll igen enligt duon.

1 kommentar:

  1. Nu ska vi se... Varför trodde han att det skulle bli ett halsband?

    SvaraRadera