torsdag 29 september 2011

Öppna för katten

Det är väl kanske inte någon hemlighet att jag börjat tröttna lite så smått på våra katter. De tillhör den ganska egensinniga rasen Cornish Rex, och de vill ha uppmärksamhet, jämt. Ut och in vill de springa, och dörren ska därför öppnas mest hela tiden. Eftersom jag är lite trött på detta, får katterna nu mer stå och gnälla, inne eller ute, ett bra tag tills att jag orkar gå och öppna.

Poppy tycker detta är fel. Så fort hon skymtar en katt vid fönsterbläcket eller hör ett jam tycker hon att det är viktigt att öppna. Genast.

Idag när jag som vanligt struntade i katternas förtvivlade tjat, gjorde Poppy det enda rätta. Hon hoppade upp från pottan, tog med badrumspallen, ställde pallen vid ytterdörren och släppte in Stålis. Stålis är den lilla suddiga grå skuggan som rusar in. Sen fortsatte öppnaochstängaleken. Länge.





Bör jag tillägga att det tillslut blev bråk och jag fick låsa dörren? Och att hon fick upp låset? Smarta skitunge.






-





Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar