onsdag 14 september 2011

Heldag på jobbet

Idag var Poppy på dagis helt utan mig och Eddie i fem hela timmar. 30 minuter efter att hon vinkat (skrikit och gråtit och hysteriskt bråkat) "hejdå" till Eddie och mig, åt hon en banan och deltog i sångstunden. Med andra ord varade utbrottet för uppbrottet mindre än en halvtimme. Sen lekte hon ute i regnet, cyklade på trehjuling, åt korv och potatis samt sov vila med nallen från Håkan och dockan Anna. Ja, sen var klockan två och jag hämtade henne. Då var hon nyvaken i frökens knä.

Under tiden på dagis var Eddie med mig på minisats. I korthet blev han lämnad till främmande unga tjejer, jag tränade, och hämtade sedan upp honom efter en timme ungefär. Inte ett pip eller beklagligt brum hade kommit från honom. Han lär bli lätt att skola in! Fast tjejerna var unga och söta. Vältränade dessutom.

Hemma njöt vi av den korta tid solen visade sig. Katterna var också på gott humör.









Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar