fredag 16 september 2011

Svampskogen del 1

På torsdagar är det inte dagis för Poppy. Är man mammaledig som jag, får älstingen bara gå 15h/vecka på dagis. Snåla Huddinge kommun har bara 15 timmar, nästan alla kommuner runt om har minst 20H. Så Poppy har lediga torsdagar och fredagar just nu. Ledigt för Poppy, dubbelt upp för mig.

Igår skulle vi hitta på något kul för att fira dagisfriheten. Vi började med att prova dockmässor och äta med sked.


Sen tänkte vi ta och se om det är sant vad folk sagt, att skogen är full av trattisar.Vi tog oss ut i urskogen. Med vår Bugaboo Donkey och plastpåsar till får enorma skörd vi räknade med att få. 



Tro mig. Aldrig ensam med vagnen i skogen igen. I alla fall inte på några dagar.


Vi tröståt hemma hos Betty och Dexter. Andres hade hittat några fler svampar än vad vi lyckades med...





Det var ett under att småpojkarna kunde sova.





1 kommentar:

  1. Jag tycker det var modigt av dig att ge dig ut i skogen med vagnen alls, jag funderar pa det, men har inte riktigt vagat an. Och en del svamp fick du ju i alla fall. Kusinerna halsar! Kram Karin

    SvaraRadera