lördag 9 oktober 2010

Övningskörning

Igår var vi återigen på  kantarelljakt. Vi hittade inte mindre än 7 st. Hade varit en riktigt lyckad skörd om det var tryffelsvampar vi hittat. Poppy tyckte det var trist, och gav upp i ett tidigt skede.





Poppy ska inte skämmas att hon sov igår. Hon har ju varit rysligt förkyld de senaste dagarna och nätterna har varit kämpiga. Dessutom var jag ute och roade mig igår kväll, såg "27 Club Sweden". Satt framför Magnus Härenstam, som till allas intresse smet i pausen! Så dumt, han missade när Freddie Wadling gjorde en underbar tolkning av The Doors "People are Strange", värd hela biljettpriset! Så Poppy fick passa Ulf hela kvällen. Inte undra på att hon behöver vila!

Och passandet bara fortsätter, idag får hon passa mig när Ulf är och ser Poppy (Pouppée) Fabrikk. Konstigt när fröken finns här hemma och lever rövare som en hel gnällfabrik. Alldeles gratis dessutom.

Vilket fall så passade Pouppée och jag på att handla lite när Ulf var lämnad på stationen. Hon övningskörde även lite helikopter. Och visst är hon en talang, kan både styra och vara utbrytardrottning samtidigt!



Sen fick Poppy provsitta bilen bredvid. Hon rattade och skrattade en massa. Eftersom den såg bra ut för lite mer intensiv övningskörning la jag i en slant och bilen började köra! Poppy blev nästan stum av förvåning och satt mest och såg spak ut.


Men när åkturen tog slut blev det mer liv i henne. Hon skrek av ilska när jag lyfte ut henne. Det blir nog inte så mycket mer övningskörande på ett tag..

1 kommentar:

  1. En sån racerförartalang! Ser för mej Midnattsrallyt och allt det heter, med våran Poppy i färsta led! Kanske inte riktigt än, men snart ...

    Ser också, mycket klart och tydligt, att en ny balaklava behövs, pronto. Ska bli så snart spets- och pärlkoftan är klar.

    Kram till alla!

    SvaraRadera