söndag 25 april 2010

I väntan på Pappa



Idag har Poppy saknat sin pappa. Framförallt när en halventusiastisk mamma försökte lugna med napp istället för att gå upp och värma ersättning 03 och även 06 inatt.

Annars har dagen varit trevlig. Poppy vaknade glatt vid 07.30, höll mig igång till att hon tog sig en tupplur vid 9.30. Då passade jag på att ändra barnvagnen (Bugaboo) till en sittvagn. Även den nya röda sommarsufletten sattes på plats! Ett bra tag har hon vägrat att ligga i liggvagnen. Hon får panik när hon inte ser ut, hon vill se och höra allt när hon är vaken. Så vi har använt bilbarnstolen som sittvagn några veckor. Men nu! Egentligen ska barnet kunna sitta utan stöd innan man byter från ligg till sittvagn, men om barnet själv får välja verkar det med andra ord vara sittvagn som gäller. Kanske därför hon sträckte ut sittmusklerna igår. Idag satt hon nämligen vanligt. Inte alls.

Vi promenerade en sväng i solen, och ombyggnaden var populär. Hon log mot alla tanter som kollade ner, och höll mitt naturgodis så fint i sitt knä (den bruna påsen som syns lite på ena sidan, hela jordgubbar i vit choklad är mums!).

Hennes outfit idag är ungefär samma som igår, men hon har en mössa med söta blommor som är en mormorpresent och den härliga färgglada filten är farmorstickad.




Och hon hade även lite tid över för att träna på sin trumma( film=)! Som synes är trummaskinen inte trasig längre. Lagad och fixad av mig. Att ta ut batterierna, öppna alla lösa delar och skaka fungerade utmärkt. Lovar att hjälpa Ulf när hans teknik går sönder framöver.





Sedan lekte vi lite i IKEAbabygym, ( se film igen)

2 kommentarer:

  1. Det är klart att man måste ha lite koll på vad som sker runt omkring! Finaste tjejen!

    Jag blir verkligen impad över dina tekniska färdigheter! Men Ulf är inte dum han heller, han har nu fixat till så att jag kan ha bilder i ipoden. Jag lyckades nämligen inte själv :-(

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder tycker jag. vad hon utvecklas dag för dag. otroligt det här med bloggen!
    Hälsningar morfar Jan

    SvaraRadera