fredag 30 april 2010

Firmafest



Idag är halva familjen helt utslagen...för igår hade både Poppy och Ulf en heldag!

Vi började med babymassage, nu var det ryggen som fick sig en omgång.

Sedan åkte vi pendeltåg till Södra, och promenerade till Ulfs jobbs invigningsfest. Massor av folk och fä, mängder av bubbel, öl och fina lokaler.

Poppy och jag var inte riktigt med i pensionsgänget, vare sig intressemässigt eller åldersmässigt så vi fastnade i entrésoffan. Stor mjuk och välkomnande. Snart fick vi sällskap av Emma, fem år. Emma dansade balett, hade en syster som nästan vunnit melodifestivalen eftersom att hon hette Anna. Dessutom var Emma lite fundersam över vad hon skulle ge lille Olle i tvåårspresent. Hon hade tyvärr missat födelsedagen för hon var hos farmor.

Emma tyckte att en trubbig pinne kanske var en bra present. Jag och några andra i soffan tyckte att trubbiga pinnar inte gör sig vidare bra som presenter och hade lite andra förslag, bland annat en mjukisbil eller en teckning. Men Olle skulle nog bara tugga sönder dem trodde Emma och presentförslagen sinande och beskrivingen av Olles envisa tuggande ökade...

Lite senare under kvällen frågade jag om Emma skulle hem till lillebror. Men jag har ingen lillebror, sa Emma. Men Olle, undrade jag, vem är då han?
Mitt marsvin sa Emma.

Idag har Poppy och jag bakat bröd och hoppat hoppgunga. Ulf har även varit och inhandlat babysolglasögon. För sånna måste alla bebisar ha! Även en silverlamékappa skulle nog verkligen behövas, så hon kan hålla ställningen på nästa jobbfest!

1 kommentar:

  1. En sån partypingla! Klart man blir alldeles slut.

    Silverlamékappan är på G!

    Kram!

    SvaraRadera