fredag 24 januari 2014

Barnvakt

Än en gång ville Ulf och jag ut på egna kvällsäventyr, så barnvakten Sami ringdes in i går kväll. Barnen studsade av förtjusning och Edward släpade fram Ulfs stora kängor när vi dröjde för länge innan vi klädde på oss och gick. Då går man med lätta steg!

Vi körde till Cirkus, parkerade på ockerdyrt ställe, 1kr/min, men hade 20m till ingången. Skönt när det är -10c. Trängde oss in, upptäckte att en kabel hängde i ögonhöjd vid våra platser. Att platserna var på sidan, med skymd sikt, gjorde allt ännu jobbigare. Så...
Jag gick och gnällde över kabeln, och vi fick då byts till de Vip-reserverade platserna längst fram. Hurra! Kunde nästan känna de elektriska vibrationerna från scenen.
På med 3D-brilliorna, och sen...
KRAFTWERK

Wow så bra! Över all förväntan!
Hemma före 22.00, trött barnvakt och slocknade barn. 

Det första Edward sa i morse var "var är Sami?". Det första Poppy sa var "sova mer", och det andra var "jag vill spela teater för Sami, det glömde jag igår".

Slutsats: Hela familjen hade en toppenkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar