tisdag 8 oktober 2013

Helt galet

Alltså.
Jag fick jobbet.
Galet
Osannolikt 
Lycka
Illamående
Skräck
Överlycklig

Men. Det återstår lönesamtal och att facket får säga sitt. Men de vill ha mig. MIG!

Och, när jag berättade om detta för mina vänner, har jag fått så många glada tillrop. Tack alla underbara som trodde på mig.
Ni gör att jag darrar liiiiite mindre:-)

Vardagen går dock på som vanligt, som vanligt. Bilen hade utslitna bromsar. In på verkstad idag.  Många tusen fattigare imorgon. Fick för ovanlighetens skull gå hem med barnen. De sprang hela vägen och var "flygande hästisar". Jag sprang med, och kände mig också som en flygande sådan. Poppy var lila, Eddie blå. Jag var chockfärgad.

Hem. Vände i dörren för att gå ut i Huddinge C och träffa en halvsläkting. Många glas vin senare får jag skjuts hem.  Vinglar hem sista stegen, som en något mindre chockfärgad hästis. Kanske bara illgrön.



2 kommentarer:

  1. Bli inte för högfärdig nu!/kram

    SvaraRadera
  2. Hej
    och lycka till på fredag och med det nya jobbet. /jan

    SvaraRadera